PK-35 Vantaa kiittää Miikka Häkkistä yhteisistä vuosista

6.11.2015

Seitsemän vuotta PK-35 Vantaata edustanut maalivahti Miikka Häkkinen ei jatka seurassa enää ensi kaudella. Yli 150 sarjaottelua Punamustien paidassa pelannut ”Häkä” siirtyy sivuun muuttuneen työtilanteensa vuoksi.

Seuran ja Häkkisen yhteinen taival on ollut pitkä ja tapahtumarikas. Häkkisen mukaan seurasta on vuosien mittaan muodostunut hänelle tärkeä.

– Onhan se tarkoittanut todella paljon. Olen ollut mukana koko Vantaalla olemisen ajan. Seura on vienyt ison osan elämästä ja ajasta. Se on totta kai ollut iso juttu. Puolisokin löytyi seuran naisten joukkueesta, Häkkinen sanoi.

– Tämä on tuntunut omalta seuralta ja nämä ovat olleet itselleni tärkeitä vuosia. Lähteminen on siinä mielessä haikeaa. Hieno ajanjakso päättyy tältä erää.

Häkkisen ajanjakso Punamustissa sai lauantai-iltana upeimman mahdollisen päätöksen, kun PK-35 Vantaa juhli Kotkassa nousua Veikkausliigaan. Vuolaat kyyneleet kertoivat, että hetki oli Häkkiselle tunteikas.

– Sain parhaat mahdolliset läksiäiset. Nousu oli se kirsikka kakun päälle. Vihdoin saavutimme sen, mitä olimme koko ajan tavoitelleet. Omalla kohdallani se tapahtui kuitenkin vähän liian myöhään, kun en nyt pääse liigaan kokeilemaan.

– Tunnetilasta varmasti näki, miten hyvältä se tuntui. Olen ollut koko kauden mukana taustalla, joten tiesin kaikki haasteet. Kun tammikuussa vedettiin kolme vastaan kolme –treenejä, en olisi uskonut kauden päättyvän noin hyvään fiilikseen, Häkkinen kertoi.

Viime marraskuusta lähtien Häkkinen on toiminut seurassa kaksoisroolissa, sillä hän on pelaamisen ohella työskennellyt seuran toimistolla. Kehityspäällikön roolissa Häkkinen on ollut vahvalla panoksellaan kehittämässä seuraa myös kentän ulkopuolella.

– Olen ajatellut seuraa aamusta iltaan niin kentällä kuin sen ulkopuolella ja miettinyt, miten asioita saataisiin vietyä eteenpäin. Uskon, että olen saanut jotain aikaiseksi ja tehnyt asioita oikein, mutta isoja kehitysaskeleita ei oteta hetkessä. Se ottaa aina aikansa. Muiden on hyvä jatkaa eteenpäin siltä pohjalta, jonka olemme rakentaneet, Häkkinen totesi.

– Siinä mielessä jäi hyvät fiilikset, että mitään isompaa ei jäänyt hampaankoloon. Tietysti olisi ollut mukavampaa, jos olisimme nousseet liigaan aikaisemmin. Nyt muut pääsevät ehkä tekemään töitä siellä niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin.

Pitkään PK-35 Vantaata edustanut Häkkinen lähtee seurasta omasta tahdostaan. Päätöksenteossa painoi ennen kaikkea uusi työpaikka, jonka yhdistäminen harjoitusaikatauluihin osoittautui lopulta liian vaikeaksi. Häkkinen ei  kuitenkaan ole laittamassa nappulakenkiä naulaan, joten peliura jatkunee vielä jossain muualla.

– Sain sellaisen työtarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä. Kyseessä on todella mielekäs tarjous, ja aina pitää ottaa huomioon tarjolla oleva kokonaispaketti. En pysty aikataulujen vuoksi yhdistämään työtä ja PK-35 Vantaassa pelaamista. Aamupäivän harjoitukset eivät vain olisi mahdollisia, Häkkinen kertoi.

– Pelihaluja on edelleen, joten mitä todennäköisimmin pelit tulevat jatkumaan. Nautin edelleen pelaamisesta niin paljon, että en voi vielä lopettaa.

Häkkinen haluaa kiittää kuluneista seitsemästä vuodesta koko punamustaa seurayhteisöä.

– Iso kiitos kaikille joukkuekavereille, valmentajille ja muille taustoille koko seitsemän vuoden ajalta. Kiitos myös naisten joukkueelle, koko seuraorganisaatiolle, kaikille kannattajille ja yhteistyökumppaneille, Häkkinen luetteli.

– Haluan kiittää myös puheenjohtaja Markku Hynnistä, jolta olen saanut luottoa. Olen myös kokenut, että luottamus on ollut vuosien aikana molemminpuolista. Tiedän miten ison panostuksen hän on laittanut seuraan junioripuolelle ja edustusjoukkueisiin. Iso kiitos ja hatunnosto hänelle.

– Erityiskiitokset Jusulle ja Samulle tämän vuoden työpanoksesta. Teimme sen puolen hommia pisimpään kolmistaan. Hommia tehtiin aika tiiviisti – usein iltaisinkin. Moni ei tiedä, miten paljon panostimme.

PK-35 Vantaa kiittää Häkää hienoista yhteisistä vuosista ja toivottaa onnea uusiin haasteisiin.

On vain yksi Miikka Häkkinen!

Kuva: Kalevi Hämäläinen