Iina Salmi siirtyy Ruotsiin

5.11.2015

PK-35 Vantaan naisten edustusjoukkueen Iina Salmi siirtyy ensi kaudeksi ruotsalaiseen FC Rosengårdiin. Naisten Liigan Vuoden pelaajaksi valittu Salmi on tehnyt Damallsvenskania pelaavan ruotsalaisseuran kanssa kahden vuoden sopimuksen. Salmen sopimus hallitsevan Ruotsin mestarin kanssa astuu voimaan tammikuussa.

– Nyt on tietysti tosi hyvät fiilikset. Olen tosi otettu siitä, että tuollainen huippuseura halusi minut. On ihan huippua päästä kehittymään noin hyvään ympäristöön ja noin hyvien pelaajien kanssa, Salmi kommentoi.

Espoolaislähtöinen 21-vuotias Salmi edusti juniorina EBK:ta ja HooGeetä, kunnes hän siirtyi B-juniori-iässä VJS:n riveihin. Sieltä Salmi nousi lopulta PK-35 Vantaan edustusjoukkueeseen. Naisten Liigassa Salmi debytoi kaudella 2011.

Kauden 2014 Salmi pelasi HJK:ssa, mutta viime talvena hän palasi takaisin Punamustiin. Päättynyt kausi oli Salmen todellinen läpimurtokausi. Hän viimeisteli Suomen mestarien riveissä 13 maalia ja antoi vahvat näytöt osaamisestaan myös kansainvälisissä peleissä. Myös FC Rosengårdin kiinnostus heräsi PK-35 Vantaata vastaan pelattujen Mestarien liigan pelien myötä.

– Viime kausi meni tosi hyvin. Pystyin pitämään kaikissa peleissä oman hyvän tasoni. Pelasin tasaisen hyvin ja onnistuin. Nyt tuntuu hyvältä ottaa tämä seuraava askel, Salmi tuumasi.

– Kehityin tällä kaudella todella paljon ja sain pelaamiseen paljon uusia juttuja. Olen tosi kiitollinen PK-35 Vantaan kaikille pelaajille, valmentajille ja taustoille.

PK-35 Vantaa kiittää Iinaa yhteisistä kausista ja toivottaa onnea uusiin haasteisiin!

Kuva: Kalevi Hämäläinen