Punamustien kausi jatkuu nousukarsinnoilla

20.10.2015

PK-35 Vantaan sarjakausi miesten Ykkösessä päättyi lauantaina maalittomaan tasapeliin Turun Palloseuraa vastaan. Tasapelipisteen myötä PK-35 Vantaa sijoittui sarjataulukossa toiseksi. Ykkösen voittanut PS Kemi nousee suoraan Veikkausliigaan, kun taas Punamustien kausi jatkuu nousukarsintaotteluilla Veikkausliigan viimeistä edelliseksi sijoittuvaa joukkuetta vastaan.

Veikkausliiga huipentuu tulevana sunnuntaina pelattavaan päätöskierrokseen. Silloin ratkeaa myös Punamustien karsintavastustaja. Veikkausliigan putoamistaistelu on tasainen, joten ennen viimeistä kierrosta mahdollisia karsintavastustajia on vielä kolme.

Tällä hetkellä karsintaan on joutumassa Kotkan Työväen Palloilijat, mutta Vaasan Palloseura on vain pisteen kotkalaisia edellä. Myös päätöskierrokselle viimeiseltä sijalta lähtevällä Pietarsaaren Jarolla on edelleen mahdollisuus välttää suora putoaminen ja päästä karsintoihin.

Nousukarsinta pelataan kaksiosaisena otteluparina, joka alkaa keskiviikkona 28.10. Myyrmäessä. Toinen osaottelu pelataan lauantaina 31.10. liigajoukkueen kotikentällä. Nousukarsintaotteluiden varapelipäivät ovat 29.10. ja 1.11.

Punamustien isännöimän karsintaottelun lipunmyynnissä on käytössä samat hinnat kuin miesten Ykkösen kotiotteluissa. Liput maksavat portilta ostettaessa aikuisille 14 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet) 8 euroa. Alle 8-vuotialla lapsilla on otteluun vapaa pääsy. Ottelulippuja voi hankkia edullisemmin ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.