Punamustien tunnelmia HJK-ottelun alla

3.9.2015

PK-35 Vantaa kohtaa huomenna Naisten Liigan yläloppusarjan avausottelussa HJK:n. Punamustien etumatka lähimpään haastajaansa on jo 14 pistettä, joten Suomen mestaruus on perjantaina ensimmäistä kertaa katkolla. Tiedustelimme muutamien Punamustien pelaajien mietteitä paikallisottelun ja mahdollisen ratkaisupelin alla.

Jenna Korhonen:

– Se on tärkeä peli ja Klubi sytyttää aina. He varmasti haluavat voittaa meidät, koska me voitimme heidät viimeksi 7-0. Tiedämme voivamme varmistaa mestaruuden, mutta emme voi miettiä sitä etukäteen. Peli pitää pelata ensin.

– Tulosten perusteella HJK on sopinut meille vastustajana, mutta hävittyään meille he ovat voittaneet kaikki pelinsä. He ovat keränneet itsensä siitä. Uskon, että voitto tulee. Olemme sen verran nälkäisiä.

Eveliina Parikka:

– Lähdemme peliin aivan kuten kaikkiin muutenkin peleihin eli tietysti voittamaan. Mielestäni emme voi ajatella sitä, että mestaruus on katkolla. Jokainen peli pitää pelata yksitellen ja voittaa jokainen kerrallaan. Ainakaan henkilökohtaisesti en ajattele vielä mestaruutta. Tässä on vielä paljon pelejä jäljellä.

– Meillä on tunnetusti ollut HJK:ta vastaan aika kuumia otteluita. Vaikka tällä kaudella pelit ovat olleet aika suurilukuisia meidän hyväksemme, en yhtään epäile, etteivätkö he tulisi peliin kovaa. He haluavat varmasti nipistää hallitsevilta mestareilta niin paljon pisteitä kuin mahdollista. Siitä tulee kova ottelu. Se sytyttää varmasti jokaisen molemmin puolin. Haluamme tietysti voittaa sen pelin.

Linda Ruutu:

– Mestaruus on katkolla ja se on meille hyvä porkkana. Olemme siitä innoissamme. Toivottavasti saamme oman pelimme pyörimään, kuten se on toiminut aika hyvin nyt viimeisen kuukauden ajan. Jos pystymme tekemään oman hyvän suorituksemme, uskon että voitto sieltä tulee.

– HJK on vanha seurani, joten heitä vastaan on aina kiva pelata. Se tuo siihen pienen erityislisän. Tietysti se on jo paikallispelinäkin kiva.

Paula Myllyoja:

– HJK on ollut aika hyvässä vireessä, joten emme varmasti pääse helpolla. Kaikki haluavat ottaa meiltä sen ensimmäisen voiton, mutta meidän pitää asennoitua niin, että se ei ole mahdollista. Vaikka nämä ovat tavallaan pelejä muiden joukossa, uskon jokaisen joukkueen tulevan loppusarjan peleihin vielä vähän kovempaa kuin tavallisesti. Muut haluavat vielä saavuttaa mitaleita ja niiden suhteen kaikki on auki. Meidän pitää keskittyä omaan matsiimme ja pelata rennosti, mutta rohkeasti.

Sanna Saarinen:

– Kiva lähteä pelaamaan. Kyllä se (mestaruus) on käynyt mielessä, mutta lähdemme pelaamaan peli kerrallaan ja voittamaan tätäkin peliä. Se on tietysti plussaa, jos mestaruus varmistuu samalla.

– HJK taistelee kovaa. Se ei missään nimessä ole huono joukkue. He ovat pelanneet tosi hyvin tällä kaudella. Pihamaa on tehnyt siellä hyvää työtä. HJK pelaa hyvin joukkueena ja mukana on muutamia tosi hyviä yksilöitä. Se ei tule olemaan helppo matsi.

PK-35 Vantaa-HJK pelataan perjantaina 4.9. klo 18.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla. Liput otteluun maksavat aikuisille 7 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille 4 euroa. Otteluliput voi hankkia edullisemmin ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.

Kuva: Kalevi Hämäläinen