Punamustien Ilves-taustaiset odottavat innolla lauantaita

31.7.2015

PK-35 Vantaa kohtaa huomenna Naisten Liigan ottelussa Tampereen Ilveksen. Etenkin Punamustien Ilves-taustaiset Maiju Hirvonen ja Paula Myllyoja odottavat innolla vierasottelua tutuissa maisemissa. Sekä tamperelainen Hirvonen että nokialainen Myllyoja ovat pelanneet pääsarjatason otteluita myös Ilveksen paidassa.

– Tällä kaudella ehkä ne eniten odottamani pelit pelataan juuri Ilvestä vastaan. Niissä on aina oma latauksensa. Jengillä on nyt muutenkin ihan hyvä aggressiivisuus päällä, joten on kiva lähteä pelaamaan, Hirvonen hymyili.

– Siellä on tuttu stadion, tuttuja pelaajia ja tuttuja katsomassa.

Myllyoja yhtyi Hirvosen kommentteihin odotetusta vierasottelusta. Hänen mukaansa Tampereella pelaaminen on kuin kotiyleisö eteen astelisi.

– Tämä on henkilökohtaisesti yksi kauden kohokohtia. Tammelassa on kiva pelata. Se on tosi tunnelmallinen stadion ja siellä on hyvä atmosfääri. On tosi siistiä päästä sinne pelaamaan, Myllyoja intoili.

– Perhe ja sukulaiset pääsevät helposti katsomaan matsia ja vastassa on paljon tuttuja. Se luo taas lisätsemppiä tekemiseen. Odotan kyseistä ottelua tosi innoissani.

Molemmat ovat seuranneet entisen seuransa otteita tarkasti. Nousijajoukkue Ilves on esittänyt hyviä otteita ja taistelee Naisten Liigassa tiiviisti mitalisijoista.

– Ilves on pelannut yllättävän vaihtelevasti. He ovat pystyneet voittamaan esimerkiksi Pallokissat kahdesti, mutta Hongalta he ovat ottaneet molemmissa peleissä turpaan. Vaikka he ovat pelanneet vaihtelevasti, heilläkin on varmasti meitä vastaan pientä ekstralatausta – kuten kaikilla jengeillä, Hirvonen tuumi.

– Tunnen suurimman osan pelaajista ja valmentajat myös, joten olen seurannut heitä tosi tiiviisti. Iloitsin kovasti, kun he nousivat takaisin liigaan. On tosi upeaa, että siellä on tehty hyvää juniorityötä ja saatu hyviä junnuja, jotka ovat päässeet liigaan asti ja pärjänneet siellä tosi hyvin. He ovat ansainneet paikkansa auringossa ja kuuluvat sinne liigan yläpään jengeihin, Myllyoja jakoi tunnustusta Ilvekselle.

”Siitä tulee varmasti taisteluottelu”

Joukkueet kohtasivat toisensa toukokuun puolivälissä Myyrmäessä. Tuolloin Punamustat vei sarjapisteet maalein 3-2, mutta Ilves ei päästänyt kotijoukkuetta helpolla. Myllyoja uskoo, että huominen ottelu noudattaa samaa kaavaa.

– Siitä tulee varmasti tosi kova peli. Olemme jo valmiiksi miettineet pieniä juttuja ja nyt pääsemme toteuttamaan niitä. On tosi kivaa nähdä, olemmeko tehneet kotityöt kunnolla. Toisaalta siitä tulee varmasti myös taisteluottelu. Molemmilla on toisiaan vastaan tosi kova tahtotila voittaa.

Ilves-taustastaan huolimatta molemmat ovat yhtä mieltä siitä, että Tampereelle ei jätetä pisteitä.

– Emme me sinne häviämään lähde!, Hirvonen nauroi.

– Emme todellakaan. Kyllä me näytämme, miksi olemme Punamustat. Meidän pitää pystyä sielläkin osoittamaan, että voitamme omalla pelillämme, pelaamme hyviä matseja ja saamme tuloksia sillä duunilla, jota teemme, Myllyoja täydensi.

Punamustien kolmas Ilves-taustainen pelaaja, Heidi Kivelä, on lauantain ottelusta sivussa, sillä tamperelainen Kivelä juhlii samanaikaisesti häitään kotikaupungissaan.

Naisten Liigan ottelu Ilves-PK-35 Vantaa pelataan lauantaina 1.8. klo 12.00 Tammelan stadionilla Tampereella.