PK-35 Vantaa isännöi sunnuntaina Mikkelin Palloilijoita

24.7.2015

Punamustien pelit miesten Ykkösessä jatkuvat tulevana sunnuntaina. Silloin PK-35 Vantaa saa vieraakseen Mikkelin Palloilijat. Ottelu pelataan Myyrmäen jalkapallostadionilla sunnuntaina 26.7. klo 18.30 alkaen.

Joukkueiden lähtökohdat otteluun ovat varsin erilaiset. Ennen viikonlopun otteluita Punamustien sarjasijoitus on kolmas, kun taas MP majailee sarjataulukossa putoamisviivan alapuolella yhdeksäntenä. Mikkeliläiset ovat keränneet 14 ottelustaan kolmella voitolla ja kahdella tasapelillä 11 sarjapistettä.

PK-35 Vantaa on pelannut kaksi viimeistä otteluaan ilman voittoa, kun se kärsi ensin vierastappion FC Jazzille ja jäi maalittomaan tasapeliin Kemissä. MP:n voitoton putki on vielä pidempi, sillä joukkue on voittanut viimeksi 14. kesäkuuta, jolloin FC jazz kaatui Porissa komein 1-5-lukemin. Kyseisen voiton lisäksi MP on onnistunut hakemaan vieraspeleistään yhden tasapelipisteen Vasa IFK:ta vastaan.

Joukkueiden edellinen kohtaaminen päättyi toukokuun lopussa Mikkelissä Punamustien 0-2-voittoon. Maaleista vastasivat tuolloin rangaistuspilkulta osunut Pablo Counago ja Mateo Miguez. Punamustien osumat syntyivät avausjakson lopussa ja toisen jakson alussa. Maalintekijöiden lisäksi etenkin Lucas Garcia oli mikkeliläisille toukokuussa vaikea pideltävä.

Punamustien paras maalintekijä on edelleen Counago, joka johtaa Ykkösen maalintekijätilastoa selvällä erolla haastajiinsa nähden. Counagon jälkeen tehokkain on ollut neljästi osunut Miguez. MP:n maalintekovastuu on ollut vahvasti viisi maalia iskeneen Harrison Hanleyn ja neljästi osuneen Jasse Tuomisen harteilla.

Joukkueen kokoonpanotilanne on sunnuntain ottelun alla hyvä, sillä ainoastaan Ymer Xhaferi on varmuudella sivussa. Xhaferin varoitustili täyttyi edellisessä ottelussa PS Kemiä vastaan, joten hän joutuu seuraamaan seuraavan ottelun katsomon puolelta.

Punamustat haluaa palata voittojen tielle

Punamustat on pelannut kaksi edellistä vierasotteluaan voitotta, joten sunnuntaina joukkue varmasti janoaa kolmea sarjapistettä.

– Kaksi viimeistä peliä ovat olleet isoja pettymyksiä. Olin itse asiassa jopa pettyneempi Kemi-tasapeliin kuin Jazz-tappioon. Jazzia vastaan meillä oli etenkin avausjaksolla paikkoja, mutta ei kuitenkaan ihan parhaita paikkoja. Kemissä pelasimme erittäin hyvän pelin. Pitää muistaa, että he ovat pelanneet kotonaan hyvin. He ovat hävinneet vain ensimmäisen kotipelinsä JJK:lle.

– Ulosajo hieman sekoitti peliä. He alkoivat 0-0-tilanteessa vain puolustaa ja yrittivät vain olla päästämättä maalia. Se ei ollut meille helppoa, Kuqi kertasi edellisen ottelun tapahtumia.

Sunnuntaina Punamustia odottaa kuitenkin jälleen uusi haaste, kun MP vierailee Myyrmäessä. Otteluun lähdetään mielenkiintoisista lähtökohdista, sillä Ykkösen kärkipää on todella tasainen.

– Pakko sanoa, että sarjatilanne on aika jännittävä. Kärkipäässä on 3-4 joukkuetta pisteen sisällä. Nyt katsotaan, kenellä kestää kantti, Kuqi totesi.

MP:n viimeiset viikot ovat olleet tuskaisia, mutta mikkeliläiset ovat kuitenkin kauden aikana väläytelleet myös vaarallisuuttaan. Kesäkuun alussa MP haki Porista vierasvoiton vakuuttavin 1-5-numeroin.

– Se on jälleen hyvä esimerkki siitä, että tässä sarjassa ei ole helppoja pelejä. Esimerkiksi Jazzin voitimme kotonamme 4-0, mutta sekään ei ollut helppo peli. Kotonaan he saivat meitä vastaan kentälle parhaan avauskokoonpanonsa ja tulos oli erilainen.

– MP-otteluun pitää valmistautua niin hyvin kuin mahdollista. Siitä ei varmasti tule helppoa peliä. Tietysti toivon siitä tulevan meidän kannaltamme helppo peli, mutta aina vastustajat tuntuvat aina syttyvän pelaamaan meitä vastaan. Se on hienoa. Siitä voi tulla pientä painetta pelaajillemme, mutta mielestäni jalkapallossa pitää pystyä hallitsemaan paineita, Kuqi tuumi.

Punamustat pääsee sunnuntain kotiotteluun varsin mukavassa kokoonpanotilanteessa. Keskikenttäpelaaja Xhaferi on pelikiellossa, mutta muuten poissaolohuolet ovat Kuqin mukaan helpottumassa.

– En tiedä, olemmeko pelanneet yhtään peliä ilman loukkaantumisia ja pelikieltoja. Tilanne kuitenkin on mikä on. Tällä kaudella en ole hirveästi joutunut miettimään, ketkä pelaavat ja ketkä ovat penkillä. Nyt viime peleissä olen joutunut jo vähän miettimään, kun poissaoloja on ollut vain muutama.

PK-35 Vantaa-MP pelataan sunnuntaina 26.7. klo 18.30 alkaen Myyrmäen jalkapallostadionilla. Liput otteluun maksavat aikuisilta 14 euroa ja alennusryhmäläisiltä 8 euroa. Otteluliput voi hankkia edullisemmin ennakkoon osoitteesta www.lippuautomaatti.fi/pk35vantaa.