Räden vakiovihjeet ja muistutus kannattajamatkasta Turkuun

17.7.2015

Punamustien legenda Rami Rantanen tarttui muutama viikko sitten Veikkauksen heittämään haasteeseen ja lähti mukaan Vakion kesäkisaan. Rantanen on mukana Legendojen ryhmässä, joka kilpailee jalkapallotietämyksellään sekä keskenään että yhdessä muita joukkueita vastaan. Tähän mennessä Rantasen kilpailu on sujunut varsin mukavasti, sillä hän on 19 legendan joukossa kahdeksannella sijalla ja vain muutaman pisteen päässä mitalisijoista.

Vakiovihjaamisen ohessa Rantanen intoutui myös muistelemaan hieman menneitä. Punamustien kannattajatoiminnasta ”Rädelle” on jäänyt mieleen etenkin liigakauden 1998 toiseksi viimeisen kierroksen vierasottelu Valkeakosken Hakaa vastaan. Tuolloin Tehtaan kentälle matkasi useampia satoja Punamustien kannattajia.

– Tiesimme, että kannattajiamme on tulossa peliin jonkin verran. Sitten alkuverryttelyn aikana ”Tehtiksen” porteilta alkoi kuulua tuttuja kannatuslauluja. ”Jonkin verran” kannattajia oli muuttunut viideksi bussiksi ja useaksi henkilöautoksi, Rantanen muistelee.

– Tunnelma oli loistava! Niin pelaajat kuin kannattajatkin muistelevat edelleen kyseisen ottelun tunnelmaa. Valitettavasti Haka vei matsin lopulta maalein 3-1 ja saimme tyytyä liigassa pronssimitaleihin. Sekin oli kuitenkin jengiltämme hieno saavutus.

Lauantaina 15.8. Punamustien kannattajat halutaan taas saada isolla joukolla liikkeelle. PK-35 järjestää silloin mahtipontisesti MEGAFANIMATKAKSI nimetyn matkan Turkuun miesten Ykkösen otteluun TPS-PK-35 Vantaa. Matka on osa PK-35:n 80-vuotisjuhlallisuuksia. Rantanen itse lähtee matkaan kokonaisen joukkueen kanssa.

– PK-35:n B-tyttöjen SM-sarjajoukkue lähtee mukaan Turkuun kannustamaan miehet voittoon Ykkösen kärkikamppailussa. Toivottavasti mahdollisimman moni PK-35:n junnujoukkue pääsee mukaan luomaan hienoa tunnelmaa Turun yläkentälle, Rantanen kehottaa.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset

Tärpit viikonlopun vakiokierrokselle

Tälläkin kertaa Räde on löytänyt vakioriviltä muutaman hyvän tärpin. Punamustat pelasi kierroksen ottelunsa jo torstaina, mutta myös sunnuntaina riittää mielenkiintoista veikattavaa. Räde uskoo FC Lahden ja Helsingborg IF:n voittavan kotipelinsä.

Kohde 2: FC Lahti-Ilves 1

– Jossain vaiheessa FC Lahden pieni lukko aukeaa ja joukkue alkaa nousta sarjataulukossa. Materiaalietu on Lahden puolella.

Kohde 13: Helsingborg-AIK 1

– HIF on perinteisesti kova kotijoukkue. Europelikiireinen AIK jää jalkoihin.

Räden kisarivi kierrokselle 29:

1. IFK Mariehamn-FF Jaro 1
2. FC Lahti-Ilves 1
3. VPS-RoPS 1 2
4. KuPS-FC Inter X2
5. SJK-HIFK 1X
6. Haka-FC Jazz 1
7. Klubi 04-Viikingit 1 2
8. MuSa-KaaPo 1
9. Kraft-GrIFK X2
10. TP-47-KPV X2
11. JäPS-KäPa 1
12. Ilves-Kissat-FC Honka 2
13. Helsingborg-AIK 1

Vakion kesäkisaan voi osallistua Veikkauksen sivuilla osoitteessa https://www3.veikkaus.fi/vakiosm/index.html. Sieltä pääsee myös seuraamaan legendojen kisan etenemistä ja ennen kaikkea Punamustia edustavan Räden osumatarkkuutta.