Rami Rantanen mukana Vakion kesäkisassa ja syksyn Legenda Cupissa

8.7.2015

Punamustien legenda Rami Rantanen on mukana Veikkauksen järjestämässä Vakion kesäkisassa. Leikkimielisessä kisassa Veikkausliigan ja Ykkösen seurojen legendat kilpailevat viikoittain jalkapallotietämyksellään. Lisäksi legendojen joukkue osallistuu yhdessä kesäkisan ryhmäkilpailuun.

Kahden kisaviikon jälkeen Legendat löytyy ryhmäkilpailun lukuisten osallistujien joukosta sijalta 15. Ryhmä on edelleen hyvällä iskuetäisyydellä jopa kilpailun kärkisijoja ajatellen. Legendojen kokemus on siis tuonut mukanaan myös aimo annoksen jalkapallotietoutta.

Kokemuksia ja muistoja Rantasella toden totta riittää, sillä hän ehti peliurallaan nähdä ja kokea paljon. Yksi muisto liittyy parhaillaan käynnissä olevaan Helsinki Cupiin.

– Pääsin pelaamaan PK-35:n paidassa kautta aikain ensimmäisessä Hesa Cupissa vuonna 1976. Tein silloin suoraan kulmapotkusta vasurilla maalin ja muistan vieläkin hyvin, kuinka muutaman vuoden vanhemmat pelikaverini kantoivat minua kultatuolissa pelin jälkeen, Rantanen muistelee.

Legenda Cup kerää Punamustan yhteisön Pihlajanmäkeen

Syksyllä ”Räde” on mahdollista nähdä jälleen kentän puolella, kun kolmatta kertaa järjestettävä PK-35 Legenda Cup kerää vanhat PK-35:n pelaajat ”Pihliksen Wembleylle”. Lauantaina 19.9.2015 Pihlajanmäen Aava Areenalla pelattava Legenda Cup on rento ja retrohenkinen turnaus, joka on tarkoitettu kaikille vanhoille PK-35:n junioreille.

Legenda Cup on jo muutamassa vuodessa saavuttanut suuren suosion. Tänä syksynä mukana on toista kertaa myös PK-35:n vuoden 1998 liigajoukkue. Rantanen toivoo myös liigakaudella koti- ja vieraspeleissä ihastusta herättäneen uskollisen kannattajaryhmän saapuvan paikalle. Myös nykyiset PK-35 Vantaan edustusjoukkueiden pelaajat on kutsuttu mukaan seuraamaan takavuosien pelaajien otteita.

Tällä kertaa Legenda Cupin ajankohta on juhlava, sillä 19.9. on PK-35:n virallinen perustamispäivä. Punamustaa tarinaa on takana tasan kunnioitettavat 80 vuotta, kun turnauksen avauspotku suoritetaan.

Tärpit viikonlopun kierrokselle

Tuttuun tapaan Rädellä on myös tulevalle vakiokierrokselle pari hyvää tärppiä. PK-35 Vantaa kohtaa pelaa viikonlopun ottelunsa jo lauantai-iltana Porissa FC Jazzia vastaan, joten Punamustien peli ei ole mukana sunnuntain vakiokupongilla. Siitä huolimatta Räde löytyy riviltä kaksi varmaa kotivoittoa.

Kohde 1: SJK-KTP 1

– SJK on kova kotijoukkue. Se kuitenkin hävisi Lahdessa hyvän esityksen jälkeen, joten nyt SJK haluaa palata voittojen tielle. Materiaaliero on suuri Kotkaan nähden.

Kohde 2: Jaro-VPS 1

– VPS pelaa torstaina Ruotsissa AIK:ta vastaan ja voin kokemuksieni perusteella kertoa, että euroreissun jälkeinen liigapeli on aina vaikea. Jarolla on alla hieno vierasvoitto Kuopiosta ja se tulee viemään Pohjanmaan derbyn.

Räden kisarivi kierrokselle 28:

1. SJK-KTP 1
2. FF Jaro-VPS 1
3. Ilves-KuPS x
4. MP-TPS X2
5. EIF-Haka 2
6. VIFK-AC Oulu 1 2
7. Lahti Akatemia-FC Kiffen X2
8. FC Viikingit-FC Futura 1
9. GrIFK-BK-46 1
10. MuSa-Masku 1
11. GBK-FC YPA X2
12. FC Santa Claus-AC Kajaani X2
13. KäPa-TPV 1 2

Vakion kesäkisaan voi osallistua Veikkauksen sivuilla osoitteessa https://www3.veikkaus.fi/vakiosm/index.html. Sieltä pääsee myös seuraamaan legendojen kisan etenemistä ja ennen kaikkea Punamustia edustavan Räden osumatarkkuutta.