Punamustat lahjoitti varusteita FC Nokialle

10.6.2015

PK-35 Vantaa lahjoitti FC Nokialle keräämänsä varustelahjoitukset nokialaisseuran edustajille lauantaisessa Naisten Liigan ottelussa. FC Nokia on pirkanmaalainen nais- ja tyttöjalkapalloon keskittynyt seura. Se menetti huomattavan osan omaisuuttaan, kun seuran varasto tuhoutui tulipalossa.

Punamustien lahjoitukset luovutti naisten joukkueen kapteeni Pirjo Leppikangas. Lahjoituksia olivat vastaanottamassa FC Nokian valmennuspäällikkö Tarmo Myllyoja ja junioripelaaja Ilona Myllyoja.

Myllyojan mukaan koko jalkapalloväen reagointi tapaukseen on ollut hienoa.

– Myötätuntoa ja lahjoituksia on tullut ympäri Suomen. Tähän on reagoitu isolla sydämellä, mikä osoittaa todella hyvää yhteishenkeä. Tämä on ollut ihan ainutlaatuista. Iso ja nöyrä kiitos, Myllyoja kiitteli.

Punamustien naisten edustusjoukkueen maalivahti Paula Myllyoja on nokialaisen jalkapalloperheen kasvatti. Hän oli aktiivisimpana organisoimassa keräystä FC Nokialle. Keräys sai nopeasti suurta huomiota myös sosiaalisessa mediassa.

– Tässä näki, mikä on sosiaalisen median vaikutus tänä päivänä. Sillä on uskomaton voima saada tieto leviämään.

Myllyoja arvioi FC Nokian menetyksien arvoksi noin kymmenen tuhatta euroa. Lisäksi tulipalossa tuhoutui NoPSin, Nokian Pyryn, yleisurheilijoiden ja koulujen omaisuutta.

– Nyt tilanne oli akuutti, kun kausi oli juuri alkanut ja kaikki oli jo hankittu. Siinä vaiheessa seurojen kassat ovat yleensä tyhjiä, mutta tarvikkeita kaivataan kipeästi, Myllyoja sanoi.

Punamustien kapteeni Leppikankaan mukaan on hienoa, että PK-35 Vantaa pystyi ojentamaan nokialaisille auttavan kätensä vaikeassa tilanteessa.

– Paula tätä lähti meidän puoleltamme vetämään. Keräsimme meidän ja VJS:n tavaroita, joista saimme kasaan aika ison paketin. Pyrimme keräämään kaikenlaista tavaraa. Siellä on palloja, liivejä ja peliasuja. Autoimme mielellämme ja lahjoitimme tarpeettomia tarvikkeita FC Nokialle. Oli mahtavaa päästä auttamaan tällä tavalla.