Miehet matkaavat keskiviikkona Valkeakoskelle

12.5.2015

Kahdella voitolla sarjakautensa aloittanut PK-35 Vantaan miesten edustusjoukkue matkaa keskiviikkona Valkeakosken Hakan vieraaksi. Ottelu pelataan Suomen klassisimpiin jalkapallostadioneihin lukeutuvalla Tehtaan kentällä klo 18.30 alkaen.

Keskiviikon ottelusta on lupa odottaa tasokasta kamppailua, sillä molempia joukkueita on ennakoitu sarjan kärkipäähän. Punamustat on aloittanut sarjapelinsä vahvasti, sillä se voitti avauskierroksella AC Oulun vieraissa lukemin 1-3 ja sunnuntain kotipelissään Vasa IFK:n 2-0. Molemmissa otteluissa Punamustat on onnistunut hyvin pitämään vastustajan poissa maalipaikoilta.

Hakan alkukausi on ollut vaikeampi, sillä kahdesta ottelusta on kasassa vain yksi piste. Avauskierroksella Haka pelasi 2-2-vierastasapelin JJK:ta vastaan, mutta viikonloppuna valkeakoskelaiset kärsivät PS Kemin vieraina 3-2-tappion. Hakan alkukauden paras maalintekijä on Kemissä kahdesti osunut Kasperi Liikonen.

Viime kaudella joukkueet kohtasivat Ykkösessä kolmeen otteeseen. Ensimmäisessä kohtaamisessa Punamustat haki Valkeakoskelta 0-1-vierasvoiton. Haka vei nimiinsä kaksi seuraavaa kohtaamista: Vantaalla 2-1- ja Tehtaan kentällä 6-0-numeroin. Viime kaudella Punamustien molemmat maalit Hakan verkkoon teki nykyisin Helsingin IFK:ta edustava Joni Korhonen.

Valkeakoskella aina vaikeita pelejä

Punamustien valmentaja Jose Riveiro odottaa keskiviikon vierasottelusta vaikeaa.

– Pelit Hakaa vastaan ovat aina vaikeita, etenkin heidän kotikentällään. PK-35 Vantaa hävisi viime kaudella jälkimmäisen pelinsä siellä 6-0. Se kertoo siitä, miten vaikea haaste on edessä.

– Yritämme tietenkin saada hyvän tuloksen Valkeakoskelta. Olemme tällä hetkellä hyvässä vireessä ja yritämme jatkuvasti kehittyä joukkueena. Lähdemme voittamaan jokaista ottelua. Vieraspeli Hakaa vastaan motivoi aina, Riveiro tuumi.

Alkuviikosta Punamustat ovat käyneet Hakan pelaamista läpi videolta. Riveiron mukaan Ykkösessä on vaikeaa saada yllätysetua. Keskiviikon vastustajan vahvuudet ovat kuitenkin tiedossa.

– Tässä sarjassa kaikki tuntevat vastustajansa. Hakalla on paljon laatua hyökkäyspäässä ja se on aggressiivinen joukkue. Heillä on paljon hyökkäyspotentiaalia ja he lähtevät aina voittamaan kaikkia pelejään. Haka on etenkin kotikentällään aina vaikea vastustaja.

PK-35 Vantaan tuorein espanjalaisvahvistus Mateo Miguez Adan saapui Suomeen sunnuntaina. Hän on harjoitellut alkuviikosta joukkueen kanssa ja lähtee mukaan myös Valkeakoskelle.

– Mateo matkustaa mukanamme Valkeakoskelle ja saattaa olla mukana myös kokoonpanossa. Hän saapui Suomeen vasta sunnuntaina, joten hän on vasta totuttelemassa uuteen joukkueeseen ja pelitapaamme, Riveiro totesi.

– Meillä on myös muutamia pelaajia loukkaantuneina. Viime pelissä menetimme Yerai Vilaboan ja Konsta Rasimuksen, jotka ovat meille tärkeitä pelaajia. Lisäksi Daut Kuqi ja Masar Ömer ovat edelleen sivussa. Meillä on kuitenkin riittävän hyvä ryhmä, joten poissaoloilla emme voi selitellä mitään.

Joukkue valmiina keskiviikon vieraspeliin

Punamustien vasempana puolustajana hyvän alkukauden pelannut Kosta Manev myöntää, että joukkueen valmistautumisaika Haka-otteluun jää sunnuntaisen kotipelin jälkeen lyhyeksi. Hän kuitenkin uskoo joukkueen olevan valmiina, kun peli vihelletään käyntiin Tehtaan kentällä.

– Olemme katsoneet Hakan pelejä videolta ja olemme taas valmiina uuteen peliin. Lähdemme pelaamaan hyvällä fiiliksellä ja yritämme saada kolme pistettä.

– Olen pelannut Hakaa vastaan muutaman kerran Ykkösessä. Se on aina hyvä joukkue. Siihen peliin pitää lähteä täysillä, Manev jatkoi

Manev pelasi avauskierroksella vahvan ottelun Oulussa ja sunnuntain kotipelissä Vasa IFK:ta vastaan hänet valittiin ottelun parhaaksi pelaajaksi. Manev on omaan alkukauteensa tyytyväinen.

– Kausi on alkanut hyvin. Olen valmistautunut ja harjoitellut hyvin. Yritän aina keskittyä hyvin koko pelin ajan. Pyrin tekemään kaiken mahdollisimman hyvin. Sitä kautta tulee tuloksia.

Punamustat kohtaa Hakan Valkeakosken Tehtaan kentällä keskiviikkona 13.5. klo 18.30. Seuraava kotipeli on edessä jo sunnuntaina 17.5. Silloin Myyrmäen jalkapallostadionilla vierailee porilainen FC Jazz.