Sanna Saarinen jatkaa Punamustissa

14.11.2016

PK-35 Vantaa on solminut joukkueen kapteenin Sanna Saarisen kanssa kauden 2017 kattavan jatkosopimuksen. 25-vuotias Saarinen on joukkueen pitkäaikainen luottopelaaja, sillä tuleva kausi on hänelle jo yhdeksäs Punamustien riveissä.

Saarinen teki ensiesiintymisensä Punamustissa jo kaudella 2009, jolloin PK-35 Vantaa nousi kauden päätteeksi Ykkösestä Naisten Liigaan. Sen jälkeen hän on ollut voittamassa peräti kuutta Suomen mestaruutta ja neljää Suomen Cupin mestaruutta. Kaudella 2014 Saarinen voitti myös Naisten Liigan maalipörssin. Naisten A-maajoukkueessa Saarinen on pelannut 17 ottelua, joissa on syntynyt kolme maalia.

Päättyneellä kaudella Saarinen joutui seuraamaan syksyn pelit loukkaantumisen takia sivusta, joten hän odottaa uutta kautta jo innolla. Hän on vakuuttunut siitä, että PK-35 Vantaalla on myös ensi kaudella iskukykyinen joukkue.

– Olen tosi innoissani tulevasta kaudesta. Kuntoutus on hyvässä vauhdissa ja edennyt aikataulun mukaisesti. Odotan kovasti, että pääsen taas treenaamaan joukkueen kanssa, Saarinen sanoi.

– Meillä on huikea joukkue sekä valmennus. Tavoitteet ovat korkealla myös ensi kaudella.
Saarinen valmistautuu jo yhdeksänteen kauteensa saman seuran riveissä. Hänen mukaansa Punamustiin on ollut aina helppoa jäädä.

– Täällä on aina ollut hyvä valmennus ja olen joka vuosi kokenut, että voin seuraavalla kaudella oppia lisää ja kehittyä pelaajana. Lisäksi PK-35 Vantaassa on hyvät olosuhteet treenaamiseen ja pelaamiseen. Kansainvälisiä pelejä on päässyt pelaamaan lähes joka vuosi myös harjoituskaudella, Saarinen totesi.

Monivuotinen runkopelaaja

Punamustien päävalmentaja Jari Väisänen oli luonnollisesti tyytyväinen joukkueen kapteenin jatkosopimukseen. Väisänen muistutti, että Saarinen on lukeutunut joukkueen runkopelaajiin jo usean vuoden ajan.

– Sanna on pelannut PK-35:ssä todella pitkään, jo ennen Vantaalle siirtymistä. Hän on ollut nostamassa joukkuetta liigaan ja voittamassa useita mestaruuksia, Väisänen totesi.

Väisäsen mukaan Saarinen on joukkueelle arvokas pelaaja niin kentällä kuin sen ulkopuolella. Oman panoksensa lisäksi hän näyttää jokapäiväisellä tekemisellään myös esimerkkiä muille.

– Loistavana harjoittelijana Sanna tuo joukkueeseen kokemusta, osaamista, rohkeutta ja voitontahtoa eli niitä asioita, jotka ovat äärettömän tärkeitä joukkueen jokapäiväisessä tekemisessä. Kapteenina Sanna on saanut joukkueelta täyden tuen ja hän pystyy hoitamaan kapteenin velvoitteet todella hienosti sekä pelaajien että valmentajien suuntaan.

– Lisäksi Sanna on joukkueelle tärkeä maalintekijä, joka pystyy ennakoimaan maalipaikat ja liikkuu tilanteisiin oikea-aikaisesti, Väisänen arvioi.

Väisänen toivoo Saarisen toipuvan loukkaantumisestaan nopeasti ja palaavan jälleen tositoimiin.

– Nyt vain odotamme, että Sanna saa jälleen laittaa nappikset jalkaan ja pääsee mukaan joukkueharjoituksiin.

PK-35 Vantaa julkaisee lähipäivinä lisää pelaajakiinnityksiä tulevalle kaudelle.