Tytti Kemppainen Punamustien riveihin

20.11.2019

PK-35 Vantaa on solminut Tytti Kemppaisen kanssa kauden 2020 kattavan pelaajasopimuksen. Jo kesällä muutaman ottelun lainakomennuksella käynyt hyökkääjä siirtyy Punamustiin Nurmijärven Jalkapalloseurasta.

27-vuotias Kemppainen on viettänyt jalkapallouransa pääosin NJS:n paidassa lukuun ottamatta kahta Kouvolan Susissa vietettyä kautta. Siellä hän pelasi naisten Ykköstä kausilla 2015 ja 2016. Päättyneellä kaudella Kemppainen oli mukana johdattamassa tappiottoman sarjakauden pelannutta NJS:ää ensin Kakkosen lohkovoittoon ja lopulta nousukarsintojen kautta Ykköseen. Kemppainen kirjasi tililleen 19 Kakkosen ottelua ja viimeisteli niissä 12 maalia.

Punamustien seuraajat saivat jo kesällä pientä esimakua Kemppaisen otteista, sillä hyökkääjä vietti kesäkuussa muutaman viikon lainalla PK-35 Vantaassa. Lainapestinsä aikana hän ehti pelata kolme Ykkösen ottelua, joissa syntyi yksi maali ja yksi maaliin johtanut syöttö.

Juoksuvoimaa ja fiksuja liikkeitä

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisänen uskoo, että Kemppainen on joukkueelle käyttökelpoinen pelaaja myös liigakentillä. Väisäsen mukaan hyökkääjällä on edelleen hyvät edellytykset ottaa jopa huomattavia kehitysaskeleita.

– Tytti kävi kesällä harjoittelemassa ja pelaamassa mukanamme ja osoitti jo silloin olevansa potentiaalinen hyökkääjä. Hän on äärettömän juoksuvoimainen pelaaja, joka pystyy tekemään oikea-aikaisia juoksuja ja fiksuja liikkeitä linjan taakse, Väisänen arvioi.

– Hän osoitti lainajaksollaan hyvän hyökkääjän ominaisuuksia. Mielestämme hän pystyy edelleen kehittymään paljon ja tuomaan hyvän lisän hyökkäyskalustoomme. Vaikka hänellä ei ole kokemusta pääsarjatasolta, uskomme että Tytin asenteella ja halulla kehittyä hänellä on kaikki mahdollisuudet nousta hyväksi liigatason hyökkääjäksi.

Kemppainen liittyy innolla mukaan PK-35 Vantaan ryhmään. Kesän lainapestin myötä joukkueen tekeminen ehti tulla jo hieman tutuksi, mutta nyt hyökkääjä pääsee mittaamaan osaamistaan myös liigatasolla.

– On tosi jännittävää siirtyä tulevaksi kaudeksi Punamustien riveihin. Kesällä muutamassa pelissä vierailleena jengi on jo vähän tuttu, ja hyvä meininki ja pelityyli vetävät puoleensa, Kemppainen sanoi.

– Tulevalta kaudelta odotan kovaa ja laadukasta pelaamista, omien taitojen kehittämistä ja totta kai kasapäin uusia kokemuksia.