Olga Ahtinen jatkaa uraansa ulkomailla

19.8.2017

Punamustien keskikenttäpelaaja Olga Ahtinen jatkaa uraansa ulkomaisilla pelikentillä. Talvella PK-35 Vantaan riveihin liittyneen Ahtisen uudesta seurasta tiedotetaan alkuviikosta.

20-vuotias Ahtinen ehti pelata Punamustien paidassa tällä kaudella 16 sarjaottelua, joissa syntyi kolme maalia. Viidesti Suomen A-maajoukkueessa esiintynyt Ahtinen siirtyy uuteen seuraansa heti, joten hän ei matkusta Punamustien mukana Pohjois-Irlantiin Mestarien liigan karsintaturnaukseen. Kokkolalaisen viimeiseksi otteluksi PK-35 Vantaan paidassa jäi heinäkuun puolivälin 2-5-vierasvoitto TPS:stä.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan Ahtinen on ottanut tämän kauden aikana tärkeitä kehityaskelia. Punamustissa viettämiensä vajaan kahdeksan kuukauden aikana Ahtinen onnistui monipuolistamaan pelaamistaan.

– Olga tuli talvella mukaan ja hän halusi liittyä nimenomaan joukkueeseen, jossa hän pääsi pelaamaan pallonhallintapeliä. Hän haki sen myötä uusia haasteita. Sarjan edetessä hän on päässyt sisään pelitapaamme ja pelannut hyviä pelejä. Olga on kehittynyt niissä asioissa, joissa on ollut tarkoituskin, Väisänen totesi.

– Täällä Olga osallistui enemmän rakenteluvaiheeseen ja pystyi hyödyntämään potkutekniikkaansa myös lyhyissä syötöissä. Lisäksi hän on saanut lisää rohkeutta haastamiseen ja hyökkäysten tukemiseen. Myös Olgan puolustuspelaaminen on kehittynyt, ja kenttätasapainon säilyttäminen on parantunut. Siihen kiinnitimme paljon huomiota.

Askel kohti seuraavaa tasoa

Väisäsen mukaan Ahtisella oli jo Punamustiin siirtyessään selkeä halu päästä ulkomaille pelaamaan. PK-35 Vantaa auttoi nuorta keskikenttäpelaajaa saavuttamaan tavoitteensa.

– Olga on määrätietoinen urheilija, jolla on kova halu päästä eteenpäin. Tämä oli hänelle hyvä ponnahduslauta, ja nyt hän pääsee näkemään erilaisen ympäristön, Väisänen sanoi.

– Hän on avoin ja helposti lähestyttävä pelaaja, joka pääsi joukkueeseen hyvin sisään. Olen iloinen siitä, että Olga valitsi PK-35 Vantaan askeleeksi kohti seuraavaa tasoa. Nyt toivotan tietysti Olgalle paljon onnia uusiin haasteisiin!

Ahtisen mukaan Punamustissa vietetty aika oli antoisaa. Nyt Ahtinen suuntaa uusien haasteiden pariin hyvillä mielin.

– Tämä on ollut tosi opettavainen kausi, josta jäi paljon käteen. Kehitimme omaa peliämme paljon ja pääsin nauttimaan pelaamisesta. Huippuja joukkuekavereita tulee varmasti ikävä!, Ahtinen sanoi.

– Lähden totta kai jännittynein ja innostunein fiiliksin uuteen maahan, sarjaan ja joukkueeseen.

PK-35 Vantaa kiittää Olgaa yhteisestä alkukaudesta ja toivottaa onnea uusiin haasteisiin!