PK-35 Vantaa saa kotiavaukseen vieraakseen FC Hertan

3.5.2019

Kolmella voitolla sarjakautensa aloittanut PK-35 Vantaa palaa huomenna vihdoin kotiyleisönsä eteen. Punamustien kotiavaukseen vieraaksi saapuu joensuulainen FC Hertta. Ottelu pelataan huomenna lauantaina 4.5. klo 14.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Punamustien kausi alkoi peräti kolmella peräkkäisellä vierasottelulla, joista joukkue saalisti täydet yhdeksän sarjapistettä. Ensin TuWe kaatui vieraissa lukemin 0-3 ja PKKU viikkoa myöhemmin numeroin 0-4. Viime viikonloppuna PK-35 Vantaa kaatoi lähtöasetelmiltaan erikoisessa ottelussa Pihlajamäen PK-35:n maalein 1-3. Joukkueen osumista vastasivat Vilma Väisänen, Roosa Bröijer sekä Netta Koso. Vierasvoitto irtosi lopulta turvallisella erolla, mutta kotijoukkue onnistui pelin lopussa aiheuttamaan PK-35 Vantaalle sarjakauden ensimmäisen takaiskumaalin.

FC Hertta sen sijaan on aloittanut kautensa yhdellä voitolla ja kahdella tappiolla. Avausottelussaan joensuulaiset kaatoivat GBK:n kotonaan lukemin 4-1, mutta kahdessa seuraavassa ottelussaan se jäi ilman pisteitä kahta pohjoisen joukkuetta vastaan. Ensin FC Hertta taipui RoPSin vieraana selvin lukemin 6-1 ja viikkoa myöhemmin HauPa haki Itä-Suomesta pisteet 1-4-voitolla. FC Hertta on siis onnistunut maalinteossa kaikissa sarjapeleissään, mutta vastaavasti sen omaan verkkoon on tehty kolmessa ottelussa jo peräti 11 maalia.

PK-35 Vantaan pelaajista Koso ja Bröijer ovat osuneet Ykkösessä kahdesti. Lisäksi Filippa Kilponen, Elina Salmi, Karoliina Autio, Anna Vlasoff, Vera Saastamoinen ja Vilma Väisänen ovat osuneet kertaalleen. FC Hertan tämän kauden sarjapeliosumista ovat vastanneet kahdesti osuneet Henni Rinkinen ja Minja Sistonen sekä kertaalleen verkkoa heiluttaneet Aino Kaltiainen ja Aada Kokko.

Punamustien vahvuudesta puuttuvat lauantain ottelussa varmuudella Netta Koso ja Selina Mustajoki. Vaihto-opiskelujaksonsa päätyttyä kotimaahan palannut Aurora Troberg sen on jälleen joukkueen käytettävissä. Lisäksi Punamustien kokoonpanossa saatetaan jälleen nähdä yhteistyöseura EBK:n pelaajia.

Pitkän tauon jälkeen kotiyleisön eteen

PK-35 Vantaa pääsee kotiavaukseensa kolmen vierasvoiton myötä hyvistä lähtökohdista. Päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan Punamustien tavoitteena on jälleen parantaa pelaamistaan askel askeleelta.

– Viime viikonloppuna pelasimme avausjaksolla varsin hyvää futista ja uskalsimme avata peliä hyvin paineenkin alla. Kierrättäminen, pelin avaaminen, pelin rakentaminen ja erikoistilanteet olivat hyviä. Toisella jaksolla otteemme kuitenkin hieman herpaantui, mutta olemme nyt käyneet siihen johtaneet syyt läpi joukkueen kanssa, Väisänen sanoi.

– Pyrimme ottamaan viime pelistä taas ne hyvät asiat mukaamme huomiseen peliin. Meillä on takan kevyt harjoitteluviikko. Toivottavasti se näkyy huomenna terävinä otteina kentällä.

Joensuulainen FC Hertta on monen muun Ykkösen joukkueen tavoin Punamustille uusi tuttavuus. Väisäsen mukaan uusien joukkueiden kohtaaminen on myös piristävää.

– FC Hertta on meille täysin tuntematon joukkue. Emme oikeastaan tiedä siitä muuta kuin sen, että alkukauden tulokset ovat olleet hieman ailahtelevia. On vaikea sanoa, onko niiden taustalla ollut esimerkiksi jotain kokoonpanomuutoksia. On joka tapauksessa mukavaa lähteä pelaamaan täysin uutta joukkuetta vastaan, Väisänen totesi.

Lauantai-iltapäivän ottelu on Punamustien sarjakauden ensimmäinen kotiottelu. PK-35 Vantaa on pelannut Myyrmäen stadionilla viimeksi lokakuussa, joten kotiavausta on odotettu kauan ja hartaasti.

– Se on meille iso asia, että pääsemme pitkän tauon jälkeen jälleen kotikentällemme. Myyrmäen alusta on meille tuttu ja Suomen mittapuulla iso kenttä antaa meille lisää mahdollisuuksia pallonhallintapeliin sekä kentällä jäävien tilojen hyödyntämiseen. Olemme yleensä olleet vahvoja kotona.

PK-35 Vantaa – FC Hertta pelataan lauantaina 4.5. klo 14.00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Liput otteluun maksavat aikuisille 10 euroa ja lapsille sekä muille alennusryhmäläisille (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät) 5 euroa. Kaikilla alle 18-vuotiailla on otteluun vapaa pääsy.

Lipunmyyntipisteellä on myynnissä myös PK-35 Vantaan kausikortteja 35 euron hintaan.